Mostrando entradas con la etiqueta periodico. Mostrar todas las entradas
Mostrando entradas con la etiqueta periodico. Mostrar todas las entradas

27 de octubre de 2012

Notícia al diari El Periódico


El Govern debe 18 millones de euros en becas a estudiantes de FP

Algunos afectados llevan cinco meses esperando la ayuda, que el ministerio ya transfirió

MARÍA JESÚS IBÁÑEZ / Barcelona

A los responsables de cuadrar las cuentas en la Generalitat no paran de abrírseles nuevas vías de agua.
Veinticuatro horas después de haber abonado a los farmacéuticos catalanes los primeros 99 millones de euros que les adeudaba, estudiantes de distintos ciclos de formación profesional (FP) denunciaron este viernes que la Administración autonómica les debe el importe de las becas que les fueron concedidas el pasado curso 2011-2012 por el Ministerio de Educación y Cultura (MEC), y que este ya ha transferido a las arcas de la Generalitat.
La Conselleria d'Ensenyament admite que el 28 de septiembre --fecha de la última actualización disponible-- se había pagado el 63,24% de los 59,4 millones de euros que Madrid le había ingresado por este concepto y calcula que, a estas alturas, la deuda es de entre 16 y 18 millones.


Des d'aquí i en nom de tots els estudiants afectats, tant els del grup del Facebook com els que pateixen la situació però no s'han possat en contacta amb nosaltres, volem donar les gràcies a María Jesús Ibáñez i al diari El Periódico per ajudar-nos a denunciar la greu situació que estem vivint.

19 de octubre de 2012

Notícia al diari ARA

Estudiants de batxillerat i FP no han cobrat beques del curs passat

Diversos estudiants de batxillerat i formació professional encara no han cobrat les beques corresponents al curs 2011-2012, tot i que el departament d'Ensenyament ja els ha comunicat que els han estat concedides i el ministeri d'Educació fins i tot els ha informat que ja han estat abonades al seu compte corrent.
Ana Coloma, de 22 anys, va acabar el cicle formatiu de grau mitjà de comerç al mes de juny, però no va cobrar la beca a finals de curs, com és habitual. "Ningú ens informa -es queixa-. Quan truquem a les diferents administracions, es passen la pilota els uns als altres, i ningú sap el motiu del retard ni quan ens pagaran".